tiistai 21. marraskuuta 2017

Hihatin lahjaksi

Jouluunhan ei ole enää kuin reilu kuukausi aikaa ja valmistelut minulla on jo hyvällä mallilla. Viime viikolla sain valmiiksi keskimmäiselle tyttärelleni hihattimen. Minulla on itsellä käytössä kauan aikaa sitten neulomani bolero Puro-langasta ja tämä bolero on ihan päivittäisessä käytössä, kun se lämmittää ihanasti niskaa ja hartioita. Tytär sitten tuumasi, että haluaa jonkun samantapaisen, mutta enhän minä enää muistanut mistä se ohje oli, niin löysin sitten hihattimen ohjeen Novita kesä 2012 -lehdestä. 


Lankana minulla oli Novitan Usva ja puikot taisi olla pyörönä kutosta ja kasia. Tätä oli tosi kiva neuloa, kun tämä tehtiin suorana tasona ja paksuilla puikoilla. Ja lankaakin jäi, joten siitä voisi vielä kehitellä jotain.


Tytär oli viime viikonloppuna taas käymässä kissanpentunsa kanssa ja yritin kovasti ottaa yhteiskuvaa meidän Axusta ja Maisasta ja sain peräti yhden kuvan onnistumaan. Kissa oli niin nopea liikkeissään, että aina oli jo siinä vaiheessa eri suunnassa kun minä vasta painoin kameran laukaisijaa.


Tässä nämä karvaiset kaverit vähän aikaa paikallaan.

Viikonloppuna saatiin kovastikin lunta tänne meille ja kun pakkasella on pysynyt, niin on ihanan valoisaa.

Mukavaa marraskuun loppua kaikille :)




5 kommenttia:

  1. Ihana yhteiskuva. :) Meiän jälkikasvulla on myös Maisa niminen kissa. Näyttää olevan suosittu nimi. :) Toisaalta kummipojan lapsi on myös Maisa. :)
    Toivottuja lahjoja on kiva tehä.

    VastaaPoista
  2. Nätti hihatin♥ Hyvän kuvan olet napannut Axusta ja Maisasta.♥

    VastaaPoista
  3. Kaunis hihatin! :) Minulla on ollut muinoin ennen blogiaikaa vähän saman tapainen ja olen viime aikoina taas kaivannut sellaista, joten ehkäpä, ehkäpä... ;)
    Eläinystävykset siinä nuuskuttelevat! :)

    VastaaPoista
  4. Ihanko nuo kaverukset ovat ystävällismielisissä väleissä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ne pystyi olemaan samassa tilassa nukkumassa, vaikka koira ei olekaan tottunut kissan kanssa olemaan. Kissa haluaisi enempikin olla tekemisissä, mutta koira ei aina ymmärrä kissan juttuja, kuten että koiran heiluva häntä on oiva saalistuskohde :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)